Caută
Close this search box.

Mind The Gap – Google România

La începutul acestui an școlar, Google România a reluat colaborarea cu Laude-Reut iar elevii claselor a IX-a M și a X-a M, însoțiți de diriginții profesori de informatică Marilena Vîlciu și Laurențiu Lambrinoc, au vizitat sediul Google România din apropierea școlii.

Așa cum ne așteptam, sediul Google nu este o clădire rece, unde doar se lucrează, ci un spațiu nonconformist, care combină funcționalitatea cu ineditul, vibrează de mândrie românească și stimulează creativitatea. În preziua vizitei ne bucurasem de priveliștea pe care o oferă terasa liceului, la nivelul 5. Dar de la înălțimea blocului turn, Bucureștiul ni s-a întins complet la picioare. Sediul Google este o oază de verde și de materiale naturale într-o clădire care de afară pare doar beton și sticlă. Locurile de relaxare strecurate printre spații de lucru la rândul lor confortabile au stârnit imaginația elevilor: cum ar fi să ajungem să lucrăm la Google? Oare ce ar trebui să pot să fac pentru asta? Cât de aproape este momentul în care în contul meu Google voi avea un model virtual 3D al propriei persoane care să poată să mă reprezinte în spațiul digital? Cum ar fi ca scaunul de birou să aibă pedale? Oare cum mi-aș lua o clipă de răgaz sprijinind pereții cu pernițe? Și dacă m-aș simți copleșit, ce-ar fi să mă așez în fotoliul de masaj învăluit de muzică de relaxare?

După ce s-au născut toate aceste întrebări, am ajuns la faza Mind The Gap: cum umplem aspectul și aparențele cu conținut? Mind The Gap este un program internațional Google inițiat în România de Adfaber.org care își propune să inspire adolescenții care își doresc o carieră în domeniul tehnologiei.

După o scurtă prezentare a proiectului și a echipei organizatoare (Ela – Google , Ruxandra – Google,  Anca și Alin – Adfaber, Eroii internetului, Ana – voluntar), am fost provocați în jocul Sunt remarcabil pentru că…   Am aflat că ”Toți suntem lideri, chiar dacă nu avem cuvântul manager pe badge.”, ”Să fim încrezători în propriile forțe, dar să ne permitem să fim și vulnerabili.”, ”Pentru mine, un CV slab este doar unul cu greșeli de ortografie.”. Am descoperit mai mult despre semnificația termenului  Googliness – atitudine pozitivă, deschidere, curiozitate, dorință de promovare, spirit de echipă, transparență, dorință de învățare pe tot parcursul vieții, inteligență emoțională… În dialogul cu specialiștii de la Fitbit, adolescenții și-au satisfăcut curiozitatea – cum ajungi să lucrezi la Google? Cum decurge un interviu de angajare? Cum ajung să fac un internship la Google? Cum devii interesant pentru headhunter? Poate că lectura cărții recomandate, ”Are You Smart Enough To Work For Google” – W. Poundstone, ne-ar putea dezvălui mai multe întrebări capcană cu care s-au confruntat la interviurile de angajare specialiștii cu care ne-am întâlnit. Ce abilități de programare din liceu îmi sunt utile în cariera? Andrada a dat răspunsul perfect – limbajul este mai mult sau mai puțin relevant, importantă este modelarea minții pe care ți-o oferă experiența învățării formale a informaticii. Odată ce știi C++, trecerea la un alt limbaj este foarte simplă și rapidă.

 

Fitbit este conceptul care concentrează cel mai bine conceptul Mind The Gap: oricât de frumoasă ar fi carcasa, important este ce punem înăuntru. ”Ca să poți îmbunătăți ceva, trebuie în primul rând să ai grijă de tine, în felul ăsta cumperi ceea ce credeai că nu se poate cumpăra: TIMP.”

Vizita s-a încheiat cu ultimele sfaturi pentru carieră: un portofoliu solid, cu multe voluntariate și internshipuri, explorarea cât mai multor domenii și subdomenii și deschidere pe tot parcursul vieții.

 

Mulțumim Google România și Adfaber pentru această oportunitate.  

 

Am fost plăcut impresionată de vizita la sediul Google. Am urmărit cu atenție vorbele  celor care ne-au explicat modul în care funcționează sistemul lor de lucru în timp ce admiram încăperile frumos amenajate. A fost fascinant să aud de la persoanele care formează o echipă în acel loc ce au studiat înainte de a ajunge în pozițiile respective. – Andreea Karin Constantinescu, clasa a IX-a M

 

Vizita la Google ne-a ajutat să construim o imagine de ansamblu asupra sistemului de funcționare a unei companii de asemenea anvergură. De la procesul de angajare, la proiecte în desfășurare, personalul care ne-a găzduit a fost foarte amabil și au avut explicații clare. Secțiunea de întrebări și răspunsuri a fost foarte de folos, și invitații au fost foarte deschiși. Mie și colegilor ne-a făcut plăcere să participăm, dar caracterul interactiv al vizitei a fost aspectul ce a făcut timpul petrecut la sediul Google, cu angajații primitorii, cu adevărat memorabil și special. – Kaan Muraru, clasa a X-a M

 

Personal m-a inspirat foarte mult vizita. Deoarece sunt și eu pasionat de informatica, nu mi-a fost greu să îmi imaginez că o să ajung și eu acolo în viitor și să mă bucur de libertatea programatorilor profesioniști. – Remus Rughiniș, clasa a X-a M

 

Vizita la Google a fost pentru mine destul de neașteptată. Aflasem cu o zi înainte de ea, fapt care m-a impresionat, deoarece nu știam că e atât de aproape de liceu. Odată ce am intrat acolo, am știut ca va fi o activitate plăcută. Faptul ca am fost la început invitați în cafeneaua sediului ne-a arătat din start că știu cum să gestioneze adolescenții. Oamenii care lucrează acolo m-au impresionat cu abilitățile lor de a explica, în special background-urile lor, atât cel academic, cât și al perfecționării permanente după finalizarea facultății. Mai mult, prezentările au fost foarte plăcute și bine puse la punct, iar stilul de comunicare al tuturor vorbitorilor a fost perfect adaptat pentru noi. In final, aș vrea să le mulțumesc tuturor celor cu care am discutat pentru că este o experiență care ne va folosi în carieră și, în general, în viitor. – Daniel David, a X-a M

 

În urma turului de o zi al sediului central al companiei Google LLC din România, am aflat foarte multe lucruri pe care eu le consider utile, nu doar mie ca persoană pasionată și care vrea să continue în acest domeniu, dar și pentru ceilalți elevi care vor să urmeze cariere în alte domenii. Acest tip de experiențe sunt deosebit de valoroase în special înainte de a aplica la o universitate, pentru a vedea dacă acel domeniu este cu adevărat ceea ce îți place și daca un job de acest fel ți s-ar potrivi.

 

Un prim lucru unic pe care acest tur și conversația cu angajații și conducerea acestui sediu ni le-a oferit constă în perspectiva interioară asupra organizării, modului de funcționare si structurare al diferitelor departamente, mediul în care aceștia își desfășoară activitatea în fiecare zi și diversitatea rolurilor necesare astfel ca o companie atât de mare în domeniul tehnologiei să funcționeze.

 

Mă consider mai câștigat în urma vizitei și pentru că am discutat și ne-au fost explicate de către ”job-hunters” și intervievatorii și cei din PR ce caută ei într-un CV și modul în care fac efectuează ei selecția in momentul când se discuta o posibila angajare. – Theodor Ciolan, clasa a IX-a M

Picture of prof. Marilena Vîlciu

prof. Marilena Vîlciu

Alătură-te familiei Laude-Reut!

Partenerii Noștri

(Visited 264 times, 1 visits today)