Metafora borcanului cu apă și sclipici sau cum să înveți să îți descifrezi emoțiile

Cea de-a treia săptămână din cadrul Lunii sănătății în Complexul Educațional Laude-Reut a continuat la ciclul primar cu ateliere pe tema emoțiilor și a modului în care încercăm să le exprimăm. Atelierele au fost conduse de către doamnele psiholog Florina Andrei și Andreea Neagu, care i-au încurajat pe elevi să vorbească deschis despre ceea ce simt în diverse momente ale vieții lor, de la fericire și bucurie, la teamă, frică sau furie. De asemenea, doamnele consilier i-au condus spre identificarea acelor acțiuni care să îi ajute să își controleze mai bine emoțiile, dar mai ales să își recapete încrederea, liniștea, calmul.  

”În cadrul Lunii sănătății, am continuat să le oferim elevilor cât mai multe experiențe care să le faciliteze conectarea cu propriile emoții, stări, sentimente.   

Astfel, la clasele mai mici ne-am folosit de metafora ”Borcanul cu apă și sclipici”, pentru a-i ajuta pe copii să observe diferența dintre starea de calm și starea de stres. Când borcanul era agitat, tot sclipiciul se amesteca haotic în apă. În schimb, când borcanul era așezat pe masă, apa devenea clară, iar sclipiciul se liniștea la baza borcanului”, explică doamna psiholog Florina Andrei.

 

Pornind de la acest exercițiu metaforic, elevii au înțeles că și mintea noastră funcționează la fel. Când suntem agitați, gândurile și emoțiile noastre devin haotice, iar când începem să ne calmăm, gândurile noastre se așază treptat și începem să vedem lucrurile mult mai clar.  

Metafora borcanului cu apă și sclipici sau cum să înveți să îți descifrezi emoțiile

”Am continuat explorarea modalităților de liniștire și detensionare folosind tehnica respirației, metafora Norișorul emoțiilor și desenul. Copiii și-au exprimat emoțiile, stările resimțite precum: bucurie, tristețe, dezamăgire, dezgust, frică, plictiseală, confuzie etc. Atunci când dăm o formă concretă emoțiilor și stărilor noastre, ne activăm puterea interioară de a le înțelege, de a le controla și gestiona”, a încheiat aceasta.  

                                 

“Când auzim cuvântul ”Mindfulness”, primul lucru la care ne gândim este o stare de meditație. Pentru că meditația este cea mai simplă formă prin care putem să ne conectăm cu stările noastre. Mindfulness –ul este o stare de conștientizare care apare atunci când ești atent la momentul prezent, fără a judeca sau a analiza. În esență, îl regăsim în orice acțiune pe care noi o facem, cu condiția de a fi prezenți. 

 

”În acest sens, am continuat atelierele de mindfulness cu copiii claselor a III-a și a IV-a, oferindu-le posibilitatea de a-și explora propria capacitate de conectare cu sine, dar și cu ceea ce se întâmplă în jurul lor, făcând apel la senzațiile auditive. În cadrul unui joc în care au fost legați la ochi, copiii au avut sarcina de a fi foarte atenți la ce se întâmplă în jurul lor. Au avut nevoie să își amplifice acuitatea auditivă și să exerseze, în acest fel, capacitatea de a discrimina anumite sunete din multitudinea de sunete prezente”, a completat doamna psholog Andreea Neagu.

 

 

Copiii și-au arătat entuziasmul față de acest joc, deoarece l-au resimțit ca pe o sarcină foarte provocatoare și au descoperit, totodată, că nu este atât de ușor să fii ATENT la un stimul din jurul tău, mai ales atunci când sunt și mulți alți stimuli prezenți. Elevii s-au descurcat minunat și și-au arătat dorința de a relua exercițiul, pentru a-și spori capacitatea de a concentrare și de a fi prezenți.  

 

 
 psiholog Florina Andrei și psiholog Andreea Neagu

psiholog Florina Andrei și psiholog Andreea Neagu

Alătură-te familiei Laude-Reut!

Partenerii Noștri

(Visited 369 times, 1 visits today)